Menu Sluiten

Superspannend… maar ik waag een sprong!

Buiten mijn comfortzone. Je weet wel, die plek waar ze zeggen dat de mooiste dingen gebeuren… Ik krijg altijd een beetje de kriebels van dooddoeners zoals het ‘uit je comfortzone stappen’, maar het is een waarheid als een koe. Het is superspannend, je leert er van ~ en ik vraag me vooral af wat ik me nu weer op de hals haal. Maar weet je wat het is? Later als ik een oud en gerimpeld besje ben, hoop ik hooguit spijt te hebben van dingen die ik gedaan heb, en niet van de dingen die ik heb nagelaten. Dus! Daar gaan we dan. B2B woonaccessoires van Houtmoed.

Wat zijn B2B woonaccessoires?

B2B, oftewel Business to Business. Dus niet rechtstreeks van mij naar jou, maar via andere mooie ondernemers die vinden dat Houtmoed helemaal in hun straatje past, en waarvan ik zelf ook een blij ei word. Zij kopen mijn mooie woonaccessoires in en ik duim dan de blaren op mijn duimen dat niet alleen zij maar ook hun klanten er blije kriebels van krijgen 😉

houtmoed en Interior Delights werkten onlangs al samen met dit vaderdag cadeau pakket
Fotocredits Mariëlle van Interior Delights

Interior Delights

De reden? Vorige week vertelde ik al van de meerwaarde die Almirah brengt bij mijn duurzame houten woonaccessoires. Dat was de eerste voorzichtige stap. Een paar weken geleden vroeg Mariëlle van Interior Delights of het ook mogelijk was om de onderzetters in te kopen. Die mooie rustige kleuren vond zij een perfecte aanvulling voor haar webshop! En de webshop van Interior Delights leek mij ook een prachtige plek om te zijn. Want Mariëlle zoekt de mooiste duurzame merken uit, het is een eer om daar tussen te mogen staan!
Dus ik pakte potlood en papier erbij en ging puzzelen met de prijzen. En weet je wat? Dat was mogelijk!

Dat ga ik nooit doen.

Drie jaar geleden, ik weet het nog goed. Zat samen met een vriendin over groeimogelijkheden van mijn bedrijf te mijmeren en zij opperde B2B woonaccessoires verkopen.
“Nee, dat ga ik nooit doen,” zei ik. “De marges heb ik er niet voor, daar verdien ik dan helemaal niets meer aan. Het is wel werk en geen hobby. Het is sowieso superveel werk en die tijd heb ik ook niet. Wat als het een succes wordt? Wat moet ik dan? Bovendien moet je dan een B2B site maken en dat wordt allemaal zo omslachtig.”
Zeg nooit nooit.

begin voordat je er klaar voor bent

Begin voordat je er klaar voor bent.

Dat zegt Marie Forleo. Of Mel Robbins, of Steven Pressfield (het internet is er nog niet over uit wie het het eerste zei, geloof ik). Dus die aparte site heb ik niet gemaakt, want het gaat al best goed met een appje en een factuurtje. Qua marges is het juist wel makkelijk: ik kan simpelweg niet al mijn mooie woonaccessoires B2B aanbieden dus dat houdt het lekker overzichtelijk. En anders gooit de wederverkoper er zelf maar wat extra’s bovenop!

En qua tijd? Dat zien we nog wel. Soms moet je de sprong gewoon wagen en zie je vanzelf wat er komt. Dus ik maak een lange neus naar de ik van drie jaar geleden, ben megatrots dat ik dit gewoon doe en vier een klein feestje omdat je in een paar weken tijd niet alleen mijn mooie vazen en tafels kant en klaar bij Almirah kunt vinden, maar ook nog eens een aantal geweldige kleuren van mijn prachtige onderzetters bij Interior Delights!

Wat vind jij? Een goede stap? Ik ben benieuwd!

2 reacties

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

De waardering van www.houtmoed.nl bij WebwinkelKeur Reviews is 9.8/10 gebaseerd op 33 reviews.